Jak jsem zhubnul 20 kilo

! Důležité upozornění!

Článek popisuje moje zkušenosti s hubnutím. Nejsem lékař a pokud máte nějaké zdravotní potíže, PORAĎTE SE O VAŠICH MOŽNOSTECH HUBNUTÍ S LÉKAŘEM.

Jednoho dne jsem si řekl, že je potřeba se sebou něco udělat. Měl jsem zažitou představu o tom, že je potřeba cvičit, dělat sedy-lehy, kliky, běhat. Odvážně jsem se do toho pustil. Zvládl jsem to měsíc. Každé ráno rozcvička a běhání třikrát týdně.

Nechci vůbec popírat důležitost pohybu, ale nebyla to ta správná cesta, pro mě jako „průměrného“ člověka, za kterého se považuji. Můj první běh měl 5 kilometrů a trval mi 42! minut. Po měsíci pravidelného běhaní jsem sice 5 km uběhl o 10 minut rychleji a moje průměrná tepová frekvence se snížila o 25%! to je skvělé zlepšení, moje hmotnost však zůstala stejná.

Běh – to nebylo nic pro mě. Po načtení spousty informací o tom jak zhubnout ,jsem došel k závěru, že to půjde posilováním. Našel jsem naprosto úchvatnou cvičební rutinu, skládající se ze ŠESTI cviků posilovaní jenom vlastní vahou. (zde ENG). Opět jsem u toho moc dlouho nevydržel. Tím, že jsem neměl vůbec žádné svaly (tento výrok je samozřejmě nesmysl), tak jsem u mnohých z těch cviků nebyl schopen vykonat ani první stupeň progrese, na kterých je celá tato rutina složena. Tak i toto cvičení opět nebylo pro mě. Byl jsem v koncích! Pak jsem ale objevil naprosto jednoduchý způsob jak na to!!!

CICO; Calories in-Calories Out

Největší hrozbou pro hubnutí je zahlcení informacemi, lidé pak dělají nesmyslné věci, které jim v dosažení jejich cílů vůbec nepomohou. A přitom stačí tak málo!

Celá tato „dieta“, v uvozovkách, protože to není dieta v pravém slova smyslu. Můžete jíst úplně všechno co se vám zlíbí. Celé to spočívá v tom, že prostě sníte méně než byste chtěli. Ne že byste měli hladovět, ale mimo trochou matematiky by se to takto dalo zjednodušit.

TDEE pro mojí puvodní váhu 105 kg

Člověk potřebuje určité množství paliva, aby mohl fungovat. Jednoduchým výpočtem člověk zjistí, kolik to pro něj dělá. Na začátku mé cesty(+-100 kg a BMI 29,5) to bylo 2436 kilokalorií (Kcal .. ale všichni tomu říkají kalorie). Abych hubnul, musel jsem sníst méně než to. Názory na to o kolik méně se liší, doporučuje se odebrat 500 kilokalorií pro udržitelný postup zhruba půl kila za týden. To dělalo 1936 kcal/den. Do konce roku jsem to moc nehlídal, ale dostal jsem se až na 95 kilo. Pořádně jsem to začal hlídat až v lednu. Vybral jsem si variantu s omezením sacharidů – přestal jsem pít limonády, omezil jsem pečivo. Oboje věci jsem do jídelničku opět zařadil, protože kalorie je kalorie. Pro účely hubnutí, nezáleží jestli je z cukru nebo z bílkovin. Bez cukrů to šlo hlavně na začátku hodně snadno a rychle. Důležité je všechno zapisovat, at už na papír, nebo do aplikace jako jsou MyFitnessPal nebo česká Kalorické tabulky.

Člověk po chvíli poctivého zapisování zjistí, že kobliha o 300 kaloriích zasytí mnohem méně než 300 gramů kuřecích prsou, které mají v podstatě stejný počet kalorií. Když je chuť, tak vám tu koblihu nikdo nezakáže. Jenom si ji poctivě zapsat. A ano. Miluji koblihy.

Jak jdou kila dolů, je potřeba to občas přepočítat. při hmotnosti 74 Kg je to už jenom zhruba 1600 kcal. Na mé cestě jsem jedl občas i výrazně méně a hlady jsem netrpěl.

Ke konci se toho v mém životě dělo hodně najednou a postup se zpomalil. v takovém případě je důležité neztratit víru a odhodlaní a dotáhnout to do konce. po zhubnutí se cítím více sebevědomě, více sebejistě.

Co dál?

Dál se budu soustředit na posílení a tvarování svalové hmoty. Budu muset přidat trochu na přijatých kaloriích a pořádně zamakat. Držte mi palce!

Stáhl jsem si aplikaci na cvičení a strašně mě zajímá, jestli opravdu funguje. Třicet dní cvičení břišních svalů se zaručeným výsledkem. Uvidíme.

Pokud chcete také shodit pár kil, chystám podrobnější návod jak počítat kalorie. Sledujte můj web ethandavis.cz a můj kanál. Hodně štěstí !

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *